piątek, 26 stycznia 2018

2001 Paryż, zamki nad Loarą

     Paryż - Zamki nad Loarą: Chambord, Chenonceau,                                         Ambois, Wersal.


W programie 6-dniowej wycieczki z biura podróży "Almatur" zobaczyłam: Wieża Eiffel'a, katedrę Notre Dame i Dzielnicę Łacińską muzea w Luwrze i d'Orsay, popłynęłam statkiem po Sekwanie, a także odwiedziłam: łuk triumfalny na placu Charles’a de Gaulle’a, najsłynniejszą aleję świata – Champs Elysees (Pola Elizejskie), jeden z najpiękniejszych placów Paryża – plac de la Concorde (Zgody), przepiękną Opera Garnier’a, Plac Vendome z hotelem Ritz i kolumną, bazylikę Sacre Coeur, słynny Plac Pigalle i znany kabaret Moulin Rouge, Centrum Pompidou.
Nad Loarą zobaczyłam zamek Chambord i Blois, pałac Chenonceau i Amboise, a następnie Wersal. 

Wycieczka była dobrze zorganizowana, bez zbędnych postojów, pilot kompetentny. Podobała mi się organizacja, gdzie uczestnicy nie gonili za przewodnikiem. Ich nie było. Rolę przewodnika pełnił pilot, który o wszystkim informował, a potem my sami oglądaliśmy w wyznaczonym terminie. Dawało to szansę indywidualnego kontaktu z zabytkami i oglądanie tego co nas najbardziej interesowało bez dreptania za przewodnikiem. Zamki w taki sam sposób oglądaliśmy, a muzeum w Luwrze oglądaliśmy z mapką.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz