niedziela, 25 marca 2018

2014 zamki północnych Czech

Druga 3-dniowa wycieczka z BP "Abdar" z serii zamki czeskie, tym razem północnych Czech. Trasa prowadziła od Frydlandu, gdzie zobaczyliśmy wielką fortece - renesansowy zamek z bogatymi zbiorami. Dalej pojechaliśmy do Liberec - ciekawe miasto z pięknym ratuszem i innymi zabytkowymi obiektami. Następnym obiektem był barokowy pałac w Sychrow. Dalej zwiedziliśmy ruiny zamku, na który trzeba było się wdrapać, wcale nie łatwo. Kolejne miasto na trasie to Jiczin - Rumcajsa. Są tam pozostałości renesansowego zamku. Następnie pojechaliśmy do zamku Kost - gotycki warowny obiekt. Widzieliśmy go tylko z zewnątrz. Ciekawostką na wycieczce były Detenice, gdzie znajduje się renesansowy zamek, ale główną atrakcją był hotel,w którym nocowaliśmy. Aranżacja hotelu nawiązywała do średniowiecznego domu z wiedźmami, zbrojami, drewnianym niby prymitywnym wyposażeniem oraz nocnymi duchami. Niesamowite wrażenie robi spanie w takim hotelu i korzystanie z łazienki, w której prysznic zastępuje konewka.  Następnego dnia odwiedziliśmy okazały barokowy pałac Kuks z muzeum farmaceutycznym. W drodze do Polski zatrzymaliśmy się w Nowym Mieście nad Metują. Ostatnim punktem zwiedzania był zamek w Nachodzie, gdzie zobaczyliśmy renesansowy zamek. Jak poprzednio wycieczka była dobrze zorganizowana z pilotem- czechofilem, który do końca opiekował się uczestnikami.